Apteczka biurowa
Praca biurowa na szczęście nie przewiduje nadzwyczajnych wypadków. Zdarzają się drobne skaleczenia czy też oparzenia, dlatego też w każdym biurze powinna znajdować się taka apteczka do biura: https://www.biurowezakupy24.pl/pl/c/Apteczki/634 wraz ze środkami pierwszej pomocy.
Wyposażenie apteczki biurowej
Apteczki zazwyczaj kupuje się już skompletowane. Środki opatrunkowe umieszczone są przeważnie w plastikowych walizkach, oznaczonych białym krzyżem na zielonym polu. Lista środków opatrunkowych i innych pomocniczych akcesoriów znajduje się wewnątrz opakowania.
Do najpotrzebniejszych akcesoriów można zaliczyć:
– gaza opatrunkowa,
– jałowy opatrunek,
– plaster z opatrunkiem,
– plaster – przylepiec,
– chustka trójkątna,
– środek dezynfekujący,
– bandaże,
– bandaże elastyczne,
– wata opatrunkowa,
– gaza jałowa,
– koc ratunkowy,
– rękawiczki,
a także dodatkowo:
– agrafki,
– nożyczki,
– pinceta.
Do tego podstawowego wyposażenia można dodać jeszcze piankę przeciw oparzeniom, krople do oczu i inne środki, które mogą okazać się przydatne w nagłych wypadkach.
Za oznakowanie apteczki biurowej i udzielanie pierwszej pomocy odpowiedzialny jest pracownik wyznaczony przez pracodawcę. W przypadku nieobecności takiej osoby, wyznaczany jest zastępca, po to, by w sytuacji nagłej, pomoc pojawiła się natychmiast.